Mapa cieplna
Sumaryczne wyniki skupienia uwagi dla wszystkich respondentów.
Pozwala określić, które elementy serwisu/reklamy przykuwały uwagę w największym stopniu. Wskazuje elementy, które użytkownicy pomijali i pozwala stwierdzić, które elementy były dla nich dostrzegalne, ale niekoniecznie zrozumiałe.
• Esseliv – mapa cieplna opakowanie
• Esseliv – mapa cieplna reklama
• LINEA – Mapa cieplna reklama
• LINEA – Mapa cieplna reklama
• LINEA – Mapa cieplna opakowanie
• LINEA – Mapa cieplna reklama
Respondenci – Mężczyźni
Respondenci – Kobiety
Respondenci – Mężczyźni
Respondenci – Kobiety
• LINEA – Mapa cieplna opakowanie
Respondenci – Mężczyźni
Respondenci – Kobiety
Ścieżka skanowania
Kolejność postrzegania poszczególnych obszarów
Pozwala określić np. czy elementy, na których zależało Klientowi są dostrzegane w pierwszej kolejności. Pomaga zidentyfikować elementy odwracające uwagę od głównej treści przekazu.
• LINEA – Ścieżka skanowania
Jeden wybrany respondent (Film ze ścieżki skanowania znajduje się w załączniku )
• LINEA – Ścieżka skanowania
Wszyscy respondenci
Statystyki – wybór najlepszej reklamy
Badanie efektywności postrzegania produktu lub określonych obszarów (np. pakszot, logo, hasło, treści po gwiazdce) na różnych wariantach reklamy
Uśrednione lub zsumowane dane dotyczące wybranych zagadnień
Np. długości zatrzymania wzroku dla wybranych wcześniej obszarów zainteresowania, średnia ilość czasu potrzeba na znalezienie konkretnej informacji, podział rozkładu uwagi dla płci, wieku, stopnia zaawansowania użytkownika w nawigacji itp.
• Statystyki reklama
Pakszot – obszarem badania jest opakowanie, umieszczone na reklamie
Logo – obszarem badania jest Logotyp Aflofarm, umieszczony na reklamie
Reklama 1
Reklama 2
Reklama 3 Reklama 4
Time to First Fixation Mean – Czas do pierwszej fiksacji
Wynik: Najszybciej dostrzeżony Pakszot jest na Reklamie 3
Total Fixation Duration Mean – Czas trwania wszystkich fiksacji
Wynik: Najdłużej oglądany Pakszot jest na Reklamie 3
Fixation Count Mean – Liczba wszytkich fiksacji
Wynik: Największa liczba spojrzeń na Pakszot jest na Reklamie 3
Total Visit Duration Mean – Liczba wszystkich wizyt
Wynik: Największa liczba odwiedzin wzroku dotyczy Pakszotu na Reklamie 3
Obszary zainteresowań
Wydzielone obszary
z procentowym zapisem rozkładu uwagi osób uczestniczących w badaniu
• LINEA – obszary zainteresowań wszystkich respondentów
• Esseliv – mapa cieplna opakowanie 1
• Esseliv – mapa cieplna opakowanie 2
• Esseliv – mapa cieplna opakowanie 3
Statystyki – wybór najlepszego opakowania
Badanie efektywności postrzegania produktu w różnych wariantach opakowania
Uśrednione lub zsumowane dane dotyczące wybranych zagadnień
Np. długości zatrzymania wzroku dla wybranych wcześniej obszarów zainteresowania, średnia ilość czasu potrzeba na znalezienie konkretnej informacji, podział rozkładu uwagi dla płci, wieku, stopnia zaawansowania użytkownika w nawigacji itp.
Opakowanie 1
Opakowanie 3
Time to First Fixation Mean – Czas do pierwszej fiksacji
Wynik: Najszybciej dostrzeżone jest Opakowanie 1
Fixation Count Mean – Liczba wszytkich fiksacji
Wynik: Najgorzej wypada Opakowanie 2, gdyż ma najmniejsza liczbe spojrzeń.
Opakowania 1 i 2 mają porównywalną ilość spojrzeń
Total Fixation Duration Mean – Czas trwania wszystkich fiksacji
Wynik: Najgorzej wypada Opakowanie 2, gdyż jest on najmniej oglądany.
Opakowania 1 i 2 mają porównywalny czas oglądania.
Total Visit Duration Mean – Liczba wszystkich wizyt
Wynik: Najgorzej wypada Opakowanie 2, gdyż ma najmniejszą ilość odwiedzin wzroku. Opakowania 1 i 2 mają porównywalną ilość odwiedzin.
Wynik ogólny badania opakowania:
Opakowanie 2 jest obiektywnie najmniej zauważalnym opakowaniem na półce sklepowej.
Projekty Opakowanie 1 i 2 są lepszym wyborem, mają porównywalnie wyniki, z lekka przewagą Opakowania 1
Odwrócona mapa cieplna
To co naprawdę widzi klient
Obrazowe przedstawienie klasycznej mapy cieplnej.
W sposób czytelny dla klienta uwidacznia ona jakie elementy serwisu/reklamy zauważył rzeczywiście użytkownik .
• LINEA – odwrócona mapa cieplna reklama
• LINEA – odwrócona mapa cieplna opakowanie
• Esseliv – Odwrócona mapa cieplna reklama
• Esseliv – Odwrócona mapa cieplna opakowanie
Filmy z badania
Dokładny zapis tego co robił respondent podczas badania
Gdzie patrzył, ile czasu i w jakiej kolejności, które treści umknęły jego uwadze.
Filmy pozwalają na analizę dokładnej ścieżki pozyskiwania danych przez użytkownika.
Film może być uzupełniony podglądem z kamery nagrywającej reakcje respondenta.
Esseliv – film reklamowy
Wybrany respondent FIKSACJE, SAKADY, WIDOK NA RESPONDENTA
Esseliv – film reklamowy
Wszyscy respondenci FIKSACJE
LINEA – film reklamowy
Wybrany respondent FIKSACJE, SAKADY, WIDOK NA RESPONDENTA
LINEA – film reklamowy
Wszyscy respondenci FIKSACJE
LINEA – film obrazującego odwróconą mapę cieplną
LINEA – film obrazujący ścieżkę skanowania (fiksacje, sakady) respondenta wraz z widokiem respondenta